מסחר בחוזים עתידיים למתחילים. מהם בכלל חוזים עתידיים? איך סוחרים בהם? והאם בכלל כדאי לסחור בחוזים עתידיים? המדריך המלא למסחר בחוזים עתידיים למתחילים

מסחר בחוזים עתידיים למתחילים. ככה הכל התחיל.

בשיר הורה האחזות כותב יחיאל מוהר:" יודע חקלאי פיקח, והוא הנחיל זאת לצבא, שאת הזן יש לשבח, ולהיטיב בהרכבה". תחום החוזים העתידיים מעיד על כך שחלקאי פיקח יודע עוד כמה דברים שגם לכם כדאי ללמוד.

כדי להבין את המקור לסוג מסחר זה יש לחזור אחרוה לתקופה בה החקלאות הובילה את התחום המסחר. בעונת הסתיו, החקלאי זורע את החיטה ומצפה שיהיה לו יבול בעונת האביב. מכיוון שהחקלאי לא ידע להגיד כמה כסף יקבל על החיטה שלו באביב ובשל העובדה שכאשר הגיע למכור את הסחורה גילה שיש לו תחרות עם חקלאים נוספים הוא היה במקרים רבים נאלץ להוריד את המחיר של החיטה שלו למחיר שבו מוכרים חבריו החקלאים על מנת להצליח למכור את הסחורה.

עם זאת חקלאי פיקח שמכיר את איכות החיטה שלו, מזהה את ההשפעה של מזג האוויר ויודע מה מצבם של בעלי תחזנות הקמח באזור יידע מהם הזמנים בהם יבול החיטה שלו יהיה שווה יותר כסף, כאשר הוא יודע לשקלל את עלויות העובדים והציוד שלו הוא יוכל להעריך כבר בתקופת הזריעה מה יהיה מחיר החיטה לפי ק"ג כבר בעונת המכירה.
האתגר הזה הוביל למקרים בהם גם החקלאי וגם סוחר החיטה היו מחליטים כבר בעונות הזריעה מה יהיה מחיר החיטה בשלב השיווק דבר שהקנה לשניהם ואדות זה בדיוק מה שעשו סוחרי הבורסה כאשר בחרו סגנון עסקאות המבוססות על הסכמים עתידיים המאפשרים לסחור בחוזים עתידיים כדי לתת וודאות לשני הצדדים.

מהם היתרונות העיקריים של מסחר בחוזים עתידיים?

מינוף עסקאות – שליטה בפוזיציה עם ערך גבוה ביחס להון קטן.

גיוון בסוגי ההשקעות– היחשפות ליותר מ-150 חוזים עתידיים והרחבת המסחר למטבעות, ניירות ערך, מניות, בקר ועוד.

נזילות וגמישות – דבר המאפשר לנהל את המסחר בצורה יעילה בשווקים להם יש נזילות גבוהה.

24/7 זמינות– מסחר בחוזים עתידיים ניתן לעשות בכל ימות השבוע ובכל שעה ללא הגבלה ובזמן שנוח ומתאים לכם.

אפשרויות כמעט בלתי מוגבלות – בשונה מהגבלות שיש על מסחר במניות, כשסוחרים בחוזים עתידיים אין הגבלות כל כך קשות.

מהי הפלטפורמה המועדפת למסחר בחוזים עתידיים?

כדי לסחור בחוזים עתידיים צריך להשתמש במערכת מסחר שתתווך ביניכם, לבין הבורסה. חברות ההשקעות השונות כמו גם הבנקים והסוחרים מאפשרים נגישות לשווקי החוזים העתידיים המובילים ביותר בשוק.

אפליקציות המסחר פותחות בפניכם את כל שווקי החוזים העתידיים במקום אחד one stop shop וגם מציעות לכם ניתוחי שוק שיאפשרו לכם לבנות אסטרטגיית מסחר וליצור לעצמכם את הכלים הרצויים. זאת לצד בדיקה של כל אסטרטגיות המסחר בעבר שלכם עם נתוני חוזים של עשרות שנים המותאמות לצרכים שלכם אישית.

מסחר בחוזים עתידיים למתחילים
מסחר בחוזים עתידיים למתחילים צילום אילוסטרציה pixbay

 

 

 

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *