מסחר אלגוריתמי למתחילים. כך תוכלו להשתמש בתהליכים ממוחשבים על מנת לבצע פעולות מסחר שמתוכנתות מראש. מהו מסחר אלגוריתמי וכיצד הוא פועל? כל הפרטים במאמר הבא.

מהם השימושים של מסחר אלגוריתמי?

מסחר בעל תדירות גבוהה – אלגוריתמים שמתבססים על כך שהמחשב יכול לבצע פעולות בשברירי שניות וכך להרוויח שברירי סנטים. האלגוריתמים יודעים לנצל ולזהות הזדמנויות רגעיות וכך מבצעים מספר גדול של פעולות מסחר במהלך היום. מסחר כזה היה מאוד כדאי ורווחי בעבר, אבל הבעייתיות בו היא השקעה מרובה ומתמדת של תשתיות מיחשוב מתקדם.

ארביטרז' – ניצול של פער במחירים.על פי ויקיפדיה זו מונח המתאר ניצול של פער במחיריו של נכס מסוים בשני שווקים או יותר, למטרת רווח. פעולת ארביטראז' פשוטה עשויה לכלול רכישת נכס בשוק שבו מחירו זול ומכירתו בשוק אחר במחיר גבוה יותר. פעולות ארביטראז' מורכבות יותר עשויות לכלול פעולות קנייה ומכירה של נכסים אחדים במספר רב של שווקים, המתקזזות האחת עם השנייה ומותירות רווח ביד מבצען.

זהו למעשה מצב שבו לאיזשהוא נכס יש בכל שוק מחיר שונה, כך שניתן לקנות ולמכור אותו בו זמנית במחירים שונים. למשל, ניתן לרכוש אותו במחיר נמוך בשוק שמוכר אותו במחיר נמוך, ולמכור אותו באותו הזמן בשוק אחר במחיר גבוהה יותר. בצורה זו מייצרים רווח ללא סיכונים. מסחר אלגוריתמי כזה מנצל את היכולת המופלאה של המחשב לעקוב אחרי המחירים בכמה שווקים בו זמנית ולבצע מספר עסקאות באותו הזמן בשברירי שניות.

אסטרטגיות מתמטיות – מסחר המבוסס על אלגוריתמים שמנצלים את יכולת המחשב לעקוב אחר השווקים השונים בלי הפסקה, ותוך כדי לעבד הרבה נתונים ולבצע פעולות וחישובים מתמטיים כדי שיוכל להגיב במהירות ולהפעיל אסטרטגיות מסחר שונות מאלו שניתן לעשות כשעושים מסחר ידני.

ניתוח טכני – מסחר זה מתבסס על אלגוריתמים שמפעילים דרך המחשב אסטרטגיות מסחר שכבר פעלו בצורה ידנית על ידי בני אדם. מסחר כזה, מטרתו היא להקל על הסוחר ולאפשר לו לפעול בכמה שווקים לאורך כל היום, בשונה ממסחר ידני שם הוא לא יוכל לעשות זאת. בנוסף, במסחר ידני חבויים קשיים פסיכולוגיים רבים, וכאן האלגוריתמים מונעים זאת ממנו.

כלי עזר למשקיעים – בני אדם, ובעיקר סוחרים ומשקיעים שרוצים להיות האחראים הבלעדיים על הכספם, לא תמיד סומכים על המחשב, או על האלגוריתם שיקבל במקומם את ההחלטות. לכן, לאחר שהם החליטו מה לקנות, הם יעזרו במחשב כדי שיעשה עבורם את פעולת הקנייה ויפקח על העמדה שלה.

מסחר אלגוריתמי הוא העתיד

מסחר אלגוריתמי למתחילים. כל משקיע מתחיל או ותיק, גוף פיננסי או בתי השקעות יכולים לבקש מערכת מסחר שתתאים להם ותכלול סיכונים מסויימים, דפוסי השקעה, חקר שוק ועוד – והכל כשהמערכת עושה בשבילם את העבודה. ממש כפי שבעבר, מכונות ייצור החליפו את הפועלים במפעלים, גם האלגוריתמים האלו יחליפו בעתיד את מנהלי ההשקעות, או את רובם לפחות.

חשוב להבין  את היתרונות וגם את החסרונות שבשימוש במסחר אלגוריתמי שמנוהל ללא רגשות שמפריעים לו ועובד על נוסחאות מדויקות שעוזרות לייצר תשואה עודפת.

לסיכום

על מנת לבצע מסחר אלגוריתמי למתחילים מומלץ לבחור באפליקציית מסחר המבוססת על טכנולוגיה קניינית שבה כל סוחר יכול ליצור לעצמו בקלות אסטרטגיות ואינדיקטורים שיותאמו אליו באופן אישי.

מסחר אלגוריתמי למתחילים
מסחר אלגוריתמי למתחילים צילום אילוסטרציה pixbay

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *